Sve | En | Ru

9.3.2022

Näin luot yksinkertaisen Facebook-mainoksen

Jos seurallasi on Facebook-sivu, voi jäsenhankinnassa kokeilla maksettua mainontaa (ryhmillä ei ole mainostamismahdollisuutta). Se on edullista verrattuna mainontaan perinteisessä mediassa, ja kohdentamismahdollisuudet ovat erinomaiset: mainoksen voi kohdentaa omalle alueelle esimerkiksi iän, sukupuolen ja kiinnostuksenkohteiden mukaan. Mainos luodaan melko samaan tapaan kuin tavallinen julkaisu. Kun sitä on näytetty haluttu aika, voi tuloksista tarkastella, miten mainonta on onnistunut.

  1. Tee julkaisu tavalliseen tapaan sivullesi. Julkaisun alle ilmestyy linkki ”Mainosta julkaisua”. Siitä pääset luomaan mainostasi.
  2. Voit lisätä mainokseen painikkeen, jolla voi esim. lähettää sivulle viestin tai lukea lisätietoja kotisivuiltanne.
  3. Valitse kohderyhmä, esim. sijainti, ikä ja kiinnostuksenkohteet. Sijaintia ei kannata
  4. Valitse, kuinka kauan mainosta näytetään.
  5. Valitse budjetti, jonka haluat käyttää. Saat arvion, kuinka moni näkee mainoksesi päivittäin.
  6. Jos seuran Facebook-tiliin on linkitetty Instagram-tili, voi mainoksen jakaa sielläkin.
  7. Valitse maksutapa: luottokortti, PayPal tai verkkopankkimaksu.
  8. Tarkista esikatselusta, että mainos on sellainen kuin haluat.
  9. Klikkaa mainos aktiiviseksi. Sitä aletaan näyttää, kun se on tarkistettu. Saat siitä ilmoituksen tiliin liitettyyn sähköpostiin.
  10. Voit seurata mainoksen näyttökertoja, muuttaa sitä tai pysäyttää sen koska tahansa.

Meta for Business -sivustolla on runsaasti ohjeita ja vinkkejä Facebookissa mainostamiseen.


Mitä on laitesukelluskokeilu?

Katso lisää videoita